حضور اپتیم پارک در GITEX 2020

شرکت تکاپو صنعت نامی (اپتیم پارک) به همراه 19 استارتاپ داخلی دیگر در چهلمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک خاورمیانه موسوم به «جیتکس» (GITEX) که از تاریخ ۱۶ تا ۲۰ آذر ۱۳۹۹ در کشور امارات برگزار گردید، حضور یافت.

در این دوره از نمایشگاه جیتکس، یک پاد در بخش «future stars» در اختیار طرح‌های ایرانی قرار گرفته بود تا شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های ایرانی بتوانند تولیدات خلاقانه خود را برای جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی به نمایش گذاشته و فرصت همکاری با دیگر استارت‌‎آپ‌های جهانی و شرکت‌های حاضر در نمایشگاه را به دست بیاورند.

تیم‌های منتخب ایرانی که توسط صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت‌های ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی، کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری و صندوق توسعه صادرات و تبادل فناوری راهی نمایشگاه فناوری دبی شده‌اند، پس از گذراندن دوره‌های توانمندسازی و همچنین طی چندین مرحله داوری تخصصی، در فهرست مسافران امسال نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۰ دبی قرار گرفتند.

شرکتهای دانش‌بنیان ایرانی حاضر در نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۰ عبارتند از: شرکت بهینه داده پردازان رایمون، شرکت توسعه درمان سرو، شرکت معمار داده پرداز هوشمند تیبا، شرکت گشت سلامت آریا، شرکت پیشتازان امن کاوی عماد، شرکت بهین فناور آماد هوشمند، شرکت تکاپو صنعت نامی، شرکت نوید ساختار بهینه، شرکت راهکار مهریاسان، موسسه دانش پژوهان، شرکت داده کاوان امیر کبیر، شرکت بازی سازی اردیبهشت پویای کاسپین، شرکت آینده رباتیک سبز آرسام، شرکت کامپوزیت صنعت قائم، شرکت پردازش همراه نیلین سپهر، موسسه نوا کامکار ماندگار، شرکت سامانه های دما و نور سدنا، شرکت نیوساد فارمد ماهان، شرکت مبدل انرژی پاسارگاد و شرکت شتابدهی هوشمند پیشگام سیوان.

GITEX 2020
نمایشگاه GITEX 2020
نمایشگاه GITEX 2020

GITEX چیست؟

نمایشگاه جیتکس که به صورت سالیانه و در ماه اکتبر در کشور امارات و در مرکز تجارت جهانی شهر دبی برگزار می‌شود، به هفته فناوری کشور امارات شهرت دارد. در این نمایشگاه بسیاری از شرکت های فعال در زمینه تکنولوژی حضور می‌یابند و جدید ترین محصولات و فناوریهای خود را در معرض بازدید عموم قرار می دهند. نمایشگاه جیتکس دبی شناخته‌شده‌ترین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سراسر خاورمیانه، آفریقا و جنوب آسیا است.

این نمایشگاه برای اولین بار در سال 1981 برگزار شد که در آن زمان سالن یک مرکز تجارت جهانی را در اختیار داشت. با اجرای MacWorld در سال 1988، جیتکس فضای خود را به دو سالن در مرکز نمایشگاهها گسترش داد و اکنون چندین سال است که این رویداد کل فضای مجموعه مرکز تجارت جهانی را که شامل 10 سالن نمایشگاهی می باشد، در اختیار خود دارد.

نمایشگاه هفته فناوری دبی اقدام به شناسایی تازه ترین تحولات جهانی در صنعت فن آوری اطلاعات و ارایه آنها در بخش رویداد های جدید و یا برنامه های کنفرانس می کند و فرصتی برای توسعه کسب و کار، شناسایی و ملاقات نزدیک با تامین کنندگان، خرید و سفارش و اخذ نمایندگی محصولات و همچنین یافتن فرصت های جدید کسب و کار است.

یکی دیگر از مواردی که مبتنی بر آن می توان نمایشگاه جیتکس را بسیار شگفت انگیز تلقی کرد، حضور استارتاپ ها و سرمایه گذاران بزرگ است. بالغ بر 200 سرمایه گذار با نفوذ بالا در حوزه فناوری تاکنون در جیتکس حضور داشته اند. از جمله استارتاپ های بزرگ می توان به EBAN از بلژیک، MODUS از ایالات متحده، 500 Startups از مصر و MENA Tech Fund از انگلستان اشاره کرد.

این نمایشگاه در زمینه سخت افزار، نرم افزار، سیستم های هوشمند، منزل هوشمند، شهر هوشمند، محل کار هوشمند، فناوری بلاک چین، امنیت شبکه، چاپ های سه بعدی، پلت فرم تخصصی، پهباد، هواپیمای بدون سرنشین و…. فعالیت می کند و شرکت های مختلفی در این زمینه ها حضور پیدا می کنند.

معرض GITEX 2020
معرض GITEX 2020
GITEX Future Stars 2020

GITEX Future Stars چیست؟

GITEX Future Stars بازوی راه اندازی نمایشگاه جیتکس (GITEX) بوده و بیش از ۷۰۰ شرکت از بیش از ۶۰ کشور جهان را شامل می شود. این پلتفرم نوآوران جهانی را گرد هم می آورد و میزبان غرفه های بین المللی از جمله کشورهایی مانند ایران، ژاپن، کره جنوبی، نیجریه، برزیل، لهستان، بحرین، عمان، هند، پرتغال، مجارستان، سوئد، صربستان، اوکراین و پاکستان است.

حضور موثر اپتیم پارک در GITEX 2020

با توجه به نقش پررنگ نمایشگاه GITEX در حوزه معرفی فناوریهای نوین و استقبال چشمگیر سرمایه گذاران و شرکت‌های دانش بنیان از این نمایشگاه، حضور در این نمایشگاه فرصتی استثنایی جهت معرفی محصولات تولیدی اپتیم پارک به سرمایه‌گذاران و مشتریان بالقوه‌ی این محصولات در کشورهای دیگر فراهم نمود.

معرفی محصولات متنوع اپتیم پارک و فناوریهای نوین به کارگرفته شده در این محصولات که در برخی موارد منحصر به فرد بوده و مشابهی در دنیا ندارد توسط نمایندگان این مجموعه، برای بسیاری از بازدیدکنندگان حاضر در غرفه این مجموعه جالب توجه بود.

بازدید از غرفه سایر شرکت کنندگان فعال در حوزه فناوری‌های نوینی که قابلیت تلفیق با محصولات این مجموعه را دارند، از دیگر فعالیت‌های نمایندگان مجموعه اپتیم پارک در این نمایشگاه بود که نتایج مثبتی در پی داشت که از جمله آنها می‌توان به رایزنی‌های دوجانبه و تفاهمات اولیه با چندین شرکت دانش‌بنیان حاضر در این نمایشگاه جهت همکاری‌های آتی اشاره نمود.

در مجموع، حضور در GITEX 2020 فرصتی عالی جهت توسعه دامنه همکاری‌های مجموعه اپتیم پارک با شرکت‌های فناوری‌محور و دانش‌بنیان از کشورهای مختلف بود و امیدواریم تفاهم‌های اولیه صورت پذیرفته در این نمایشگاه، در اسرع وقت منتج به توسعه حوزه فعالیت این مجموعه در خارج از کشور و نیز گسترش طیف محصولات تولیدی این مجموعه و میزان فروش آنها گردد.

پروفایل شرکت تکاپو صنعت نامی (اپتیم پارک) در وبسایت GITEX 2020
جلسات نمایندگان اپتیم پارک در GITEX 2020
جلسات نمایندگان اپتیم پارک در GITEX 2020
جلسات نمایندگان اپتیم پارک در GITEX 2020
جلسات نمایندگان اپتیم پارک در GITEX 2020

بازتاب حضور اپتیم پارک در GITEX2020 در رسانه‌های داخلی و خارجی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *