پارکینگ مکانیزه روتاری (دورانی یا چرخ و فلکی)

پارکینگ روتاری که از آن با عناوینی چون پارکینگ دورانی یا چرخ و فلکی نیز یاد می‌شود، یکی از رایج ترین انواع پارکینگ مکانیزه است. فضای نسبتا کمی که این نوع از پارکینگ مکانیزه اشغال می‌نماید، آن را به گزینه‌ای مناسب برای تامین جای پارک مورد نیاز در مجتمع‌های مسکونی و اداری و نیز مراکز عمومی جاذب سفر نظیر ادارات و ارگان‌های دولتی تبدیل نموده است. 

نسل جدید پارکینگ مکانیزه روتاری اپتیم پارک می‌تواند از 8 تا 30 عدد جای پارک را فقط در 32 متر مربع فراهم کند. به واسطه‌ی تکنولوژی اپتیم پارک، این مکانیزم در سه وضعیت روی سطح زمین، توامان رو و زیر سطح زمین و کاملا زیر سطح زمین قابل اجراست. پارکنیگ مکانیزه دورانی اپتیم پارک با تلفیق تکنولوژی رایج پارکینگ چرخ و فلکی و سیستم پیشرفته چرخش خودرو (Turn-Table)، امکان چرخش خودرو در داخل خود ماژول پارکینگ را فراهم آورده است. 

یکی از ویژگیهای بارز پارکینگ دورانی اپتیم پارک، قابلیت جابجایی این پارکینگ است. بدین ترتیب، در صورت نیاز می‌توانید به آسانی و در اسرع وقت، ماژول پارکینگ را از محل فعلی جمع‌آوری نموده و در محل جدیدی نصب نمایید.

ارتفاع پارکینگ دورانی یا چرخ و فلکی می‌تواند متناسب با نوع خودرویی که قرار است داخل آن قرار گیرد، طراحی و اجرا گردد و لذا در این نوع از پارکینگ، قابلیت استقرار انواع خودروهای سواری (Sedan) و شاسی بلند (SUV) وجود دارد. 

از دیگر نکات مثبت پارکینگ روتاری، قابلیت اجرای انواع پوشش نما بر روی آن و امکان استفاده از نمای جانبی پارکینگ جهت اجرای تبلیغات و درآمدزایی از آن است.

پارکینگ چرخ و فلکی یا روتاری، مکانیزم عملکرد نسبتا ساده‌ای دارد و به همین دلیل، الزامی به حضور اپراتور در کنار پارکینگ وجود ندارد. فراخوانی خودرو در این مکانیزم، از طریق کنترل پنل ساده‌ای صورت می‌پذیرد که در کنار ماژول نصب گردیده است و دکمه‌هایی متناظر با شماره پالت های پارکینک در آن تعبیه گردیده است. با فشار هر دکمه، پالت مربوطه فراخوانی شده و پس از استقرار خودرو در گیت ورودی یا صفحه گردان، راننده خودرو می‌تواند خودرو را از پارکینگ خارج نماید. 

از دیگر ویژگیهای این پارکینگ، قابلیت نصب انواع سیستم های ایمنی (نظیر سنسورهای شناسایی خودرو و فرد، سیستم اطفاء حریق و سیستم توقف اضطراری) و سیستم ‌های کنترل تردد (اثر انگشت، کارت اختصاصی و …) بر روی آن است. نکته قابل توجه در مورد پارکینگ روتاری این است که پارکینگ روتاری با توجه به ساختار سازه آن و بازبودن فضای جانبی و فوقانی، نیازی به نصب سیستم‌های تهویه ندارد. 

مدت زمان تحویل خودرو از بالاترین نقطه در این نوع از پارکینگ، ارتباط مستقیمی با تعداد طبقات پارکینگ و نحوه اجرای آن (روی سطحی، زیر سطحی یا توامان) دارد؛ اما در مجموع، این زمان بسیار کوتاه بوده و با تغییر پارامترهای عملکردی سیستم، قابل تغییر است.

قیمت پارکینگ روتاری بر اساس تعداد پالت (جای پارک) مورد نیاز و امکانات جانبی مورد تقاضا نظیر سیستم های ایمنی و کنترلی، متغیر است. جهت مشاوره و دریافت قیمت می‌توانید با واحد فروش اپتیم پارک تماس بگیرید.

مشخصات نسل جدید پارکینگ مکانیزه روتاری اپتیم پارک

حداقل ابعاد هر ماژول5.8 متر در 5.5 متر
ظرفیت هر ماژول8 الی 30 خودرو
قابلیت پوشش نمادارد
اعلام و اطفاء حریقدارد
صفحه گردان (Turn Table) داخل سیستمدارد
وضعیت نصبقابلیت نصب در زیر و روی سطح زمین و به صورت توامان
نصب و راه اندازیقابلیت جابجایی پارکینگ از محل نصب شده به مکانی دیگر در کوتاهترین زمان
روش های وروددستی، اتوماتیک، کارت اختصاصی، اثر انگشت، اپلیکیشن، بارکدخوان
مکان نصب و کاربردحیاط منازل مسکونی، مکانهای تفریحی و عمومی، مراکز اصلی شهر، بانکها و بیمارستانها، حاشیه معابر، پروژه های اداری - تجاری و ...