نصب یکی از بزرگترین ساعت‌های کشور بر روی پارکینگ مکانیزه امامت مشهد

مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت توسعه ارتباطات شهرداری مشهد ضمن اشاره به اینکه عملیات اجرایی پارکینگ مکانیزه امامت، مدتی است که در دستور کار شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی قرار گرفته است، گفت: طرح توام با المان شهری این سازه مکانیزه کاربردی، هم اکنون این پارکینگ را در ظرافت یک المان شهری در مدح حضرت رضا (ع) قرار داده است.

به گزارش شهرآرانیوز سید جلال الدین حسینی واعظ اظهار کرد: پس از تجربه موفق در اجرای پروژه پارکینگ مکانیزه باغ ملی، این‌بار نیز این عملیات با بهره از منویات مقام معظم رهبری، در بکارگیری دانش بومی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت و با تکمیل و راه اندازی پارکینگ مکانیزه خیابان امامت، به زودی شاهد ارائه خدمت در این پارکینگ نیز خواهیم بود.

وی افزود: در سازه مرتفع ۴۵ متری پارکینگ مکانیزه امامت تلاش شده است تا روح فرهنگی و مذهبی مشهد توام با مدح حضرت رضا (ع) و نمایه جهان شهر برکت و کرامت نیز به نمایش گذاشته شود که خود به عنوان بزرگترین المان شهری شهری نیز شناخته خواهد شد. در این المان، یکی از بزرگترین ساعت‌های کشور به قطر شش و نیم متر در ناحیه انتهایی برج نصب شده است که دور نمای زیبایی به این سازه بخشیده است. همچنین اشعار شاعر شیرین سخن حافظ شیرازی بر دیواره‌های آن نقش بسته که زیبایی خاصی به این سازه بخشیده است.

مدیر عامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی در خصوص مشخصات فنی پارکینگ مکانیزه و بزرگترین المان شهری مشهد تصریح کرد: در این پارکینگ با لحاظ تمام موارد ایمنی همراه با اخذ تاییدیه از سازمان محترم آتش نشانی، ایمنی کامل سازه و تجهیزات به طور کامل توسط پیمانکار تضمین شده است. همچنین کلیه تغییرات ایجاد شده در سازه‌ها با تایید کارشناس رسمی نظام مهندسی و با سخت‌گیرانه‌ترین محاسبات و نظارت‌ها به انجام رسیده است. همچنین در احداث این پارکینگ از تکنولوژی ارتقا یافته سیستم‌های الکتریکال بهره برده شده است.

حسینی واعظ در خصوص ظرفیت قابل استفاده از پارکینگ امامت اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت این پارکینگ ۴۰ خودرو است که با توجه به این نکته که اساس بکارگیری پارکینگ‌های مکانیزه برجی در کلانشهرها، احداث در حداقل زمین ممکن و بهره برداری حداکثری از فضا‌های شهری می‌باشد، این موضوع در دستور کار شهرداری مشهد برای بهره برداری سایر پارکینگ‌ها از این نوع خواهد بود.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *