پارکینگ مکانیزه باغ ملی مشهد

باغ ملی به عنوان اولین پارک تفریحی شهر مشهد شناخته می شود که در حاشیه خیابان امام خمینی واقع شده است. باغ ملی به دلیل نزدیکی با ارگ حکومتی مشهد و همچنین قرار گرفتن در مرکز شهر، در گذشته محل اجرای برنامه های اجتماعی و فرهنگی بوده است. پس از آن و با توسعه و گسترش شهر و احداث پارک بزرگ و جدید، در حال حاضر باغ ملی به صورت یک پارک محلی درآمده، با این وجود به دلیل قدمت زیاد خود، همچنان از اهمیت خاصی برخوردار است.

احداث پارکینگ مکانیزه باغ ملی مشهد بر طبق قراردادی که میان شهرداری مشهد مقدس و مجموعه اپتیم پارک منعقد گردید، در سال 1398 آغاز گردید و در سال 1399 به بهره برداری رسید. این پارکینگ مکانیزه که در محل پارکینگ مجموعه باغ ملی مشهد جانمایی و نصب گردیده است، از سه ماژول پارکینگ روتاری با ظرفیت 16 پارکینگ در هر ماژول تشکیل شده است که در مجموع امکان پارک 48 خودرو را فراهم آورده است. ارتفاع کلی ماژولهای نصب شده در این مجموعه، حدود 17 متر و مساحت زمین اشغال شده در حدود 120 مترمربع می باشد.

سیستم پارکینگ مکانیزه روتاری طراحی و نصب شده در مجموعه باغ ملی مشهد، قابلیت استفاده برای کلیه خودروهای سواری و نیم شاسی را دارد و در احداث آن، از فناوریهای نوین حوزه پارکینگ مکانیزه استفاده گردیده است که از آن جمله میتوان به سیستم اتوماسیون هوشمند ورود و خروج و سیستم هوشمند بالانس چیدمان خودرو اشاره نمود.

پارکینگ مکانیزه باغ ملی مشهد دارای کاربری عمومی بوده و در کلیه ایام هفته، به ارائه خدمات به شهروندان مشهد می‌پردازد.

احداث این پارکینگ سبب افزایش فضای پارک موجود در منطقه و به تبع آن، کاهش ترافیک معابر مجاور و افزایش رضایتمندی شهروندان، سازمانها، شرکتها و فروشگاههای مستقر در محدوده گردیده است و بخش عمده‌ای از مشکل جای پارک در این محدوده را برطرف نموده است. 

موقعیت پارکینگ مکانیزه
باغ ملی مشهد

تصاویر پروژه پارکینگ مکانیزه باغ ملی مشهد

سایر پروژه ها