آشنایی با پارکینگ مکانیزه فوق هوشمند فولکس واگن (AutoStadt)

Autostadt مکانی جذاب برای بازدیدکنندگان در مجاورت کارخانه فولکس واگن در ولفسبورگ آلمان است که تمرکز اصلی آن بر خودرو است و شامل موزه، غرفه‌هایی برای برندهای اصلی خودرو در گروه فولکس واگن، مرکز مشتریان که در آن مشتریان می‌توانند ماشین‌های جدید را انتخاب کنند و در کارخانه‌ گردش کنند، راهنمای تکامل جاده‌ها و یک سینمای کروی بزرگ است.

یکی از جاذبه‌های اصلی در Autostadt، دو برج پارکینگ مکانیزه درخشان از شیشه و فولاد گالوانیزه است که خودروها به‌طور خودکار از کارخانه ولفسبورگ به آنجا منتقل می‌شوند تا تحویل مالکانشان شوند.

مشخصات پارکینگ مکانیزه هوشمند فولکس واگن

هر برج 60 متر ارتفاع دارد و 400 اتومبیل را در خود جای داده است و قلب تحویل خودرو در Autostadt است. این دو برج توسط یک تونل زیرزمینی 700 متری به کارخانه فولکس واگن متصل می‌شوند. 

یک سیستم تسمه نقاله ماشین های تولید شده را مستقیماً از کارخانه مجاور به زیرزمین برج ها منتقل می‌کند. سپس خودروها با استفاده از بازوهای مکانیکی پارکینگ مکانیزه که حول یک محور مرکزی می‌چرخند و حرکت می‌کنند، برداشته شده و در محل تعیین شده برای خود قرار می‌گیرند. 

هنگامی که یک مشتری خودرویی را از Autostadt خریداری می‌کند، ماشین از محل خود برداشته شده و بدون حتی یک متر رانندگی به مشتری تحویل داده می‌شود و بنابراین کیلومترشمار روی “صفر” است.

بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق یک آسانسور شیشه‌ای پانوراما از داخل برج بازدید نمایند و در نهایت به عرشه بازدید در طبقه بیستم برده می‌شوند که از آنجا نمایی از کارخانه، شهر ولفسبورگ و حومه اطراف آن قابل مشاهده است.
مجتمع برج ماشین به دلیل معماری منحصر به فرد و جاذبه های موجود در آن، سالانه حدود 2 میلیون بازدید کننده را به خود جذب می کند. با توجه به اینکه این جاذبه متعلق به فولکس واگن است، قابل انتظار است که از کل سایت برای تبلیغ برند این شرکت استفاده شود. 

یک مسیر آفرود در این مجموعه وجود دارد که مهمانان می‌توانند با فولکس واگن توارگ و سایر خودروهای آفرود فولکس واگن در آن رانندگی کنند. از آنجا که رانندگی در پیست بزرگ آفرود نیاز به گواهینامه رانندگی دارد، حتی یک پیست کوچک وجود دارد که کودکان می توانند در آن با فولکس واگن بیتل‌های کوچک رانندگی کنند.
در یکی از اتاق‌های مجتمع برج ماشین، ماژول‌های کامپیوتری مختلفی وجود دارد که به مهمانان اجازه می‌دهد تا با نرم‌افزار طراحی خودرو کار کنند. آنها می توانند متغیرهایی مانند سوخت‌های مختلف را امتحان کنند تا ببینند این کار چگونه بر عملکرد اتومبیل ها تأثیر می‌گذارد؛ البته همه این موارد تنها به صورت شبیه‌سازی شده اتفاق می‌افتد.

در حالی که این سایت به طور کلی دارای سازه‌ها و نمایشگاه‌های متنوعی است، اما از نظر بصری محرک ترین آنها برج های اتومبیل Autostadt به نام AutoTürme هستند. 

یکی از بزرگترین مزایای وجود این برج‌های عظیم خودرویی برای فولکس واگن و مشتریانش، این است که خریداران خودروهای جدید این امکان را به عنوان یک گزینه تحویل انتخاب می کنند. مشتریان فولکس‌واگن می‌توانند خودروی خود را در نمایندگی تحویل بگیرند یا می‌توانند برای تحویل گرفتن به Autostadt سفر کنند.
اگر آنها این گزینه را انتخاب کنند، فولکس واگن ورود رایگان به پارک، وعده غذایی رایگان و سایر رویدادها را برای مشتری تا تحویل نهایی خودروشان فراهم می‌کند.
همانطور که قبلاً اشاره شد، یکی از جالب‌ترین نکات در مورد برج‌های Autostadt این است که به خودروها اجازه می‌دهند بدون حتی یک مایل پیمایش، تحویل خریدار شوند. از آنجایی که آنها از طریق یک تونل به کارخانه اصلی متصل می شوند، خودروها به معنای واقعی کلمه مستقیماً از خط تولید خارج می شوند و به انبار در برج می‌رسند. 

این بدان معناست که مشتریانی که خرید از برج را انتخاب می‌کنند، این امتیاز را دارند که اولین فردی باشند که روی صندلی راننده می‌نشیند و ماشین را رانندگی می‌کند.

برای خریداران فولکس واگن، راه بهتری برای تحویل خودروی جدیدشان به جز بازدید از کارخانه وجود ندارد. از زمانی که این سازه‌ها در سال 2000 تکمیل شد، بیش از 2 میلیون مشتری انتخاب کرده‌اند که خودرویشان را از برج‌های خودرو تحویل بگیرند. امروزه تقریباً هر روز 500 خودروی جدید از برجها به مشتریان تحویل داده می‌شود.
صرف نظر از اینکه یک فولکس واگن جدید می‌خرید یا نه، بازدید از برج‌های اتومبیل Autostadt زمانی که در آلمان هستید، احتمالاً چیزی است که باید در لیست انجام سفر خود قرار دهید. این یک نقطه دیدنی در منطقه است و کارهای زیادی برای انجام دادن در آنجا وجود دارد که شما را سرگرم می‌کند.

پارکینگ مکانیزه فوق هوشمند فولکس واگن

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *